woensdag 21 oktober 2009

Moeilijk begin

Zoals eerder vermeld ben ik gaan kijken naar een eerder project van Roger, de man van wie ik hoop dat hij mijn motor gaat bouwen. Hij had mij verteld dat hij al eens een motor met een ‘gooseneck’ had gebouwd. In de week dat ik dan eindelijk mijn rijbewijs heb gehaald, stond de motor voor onderhoud bij hem en had ik de mogelijkheid om deze te bekijken. Laat ik beginnen met te zeggen dat het een hele mooie motor is. Natuurlijk zoek je naar de dingen die je ook zo wil, maar vooral de dingen die je anders wil vallen op. De motor is gebouwd met een standaard ‘Chica style’ gooseneck frame van Santee. Deze is te koop bij Custom Chrome. Het is een mooi frame, maar evenals het Zero frame is de hoek van het balhoofd 38 graden. Ik zou het liefst meer willen en dan moet je dit laten maken. Je kunt natuurlijk een standaard frame veranderen, of kiezen voor een volledig handgemaakt frame. Dit gaat uiteraard meer geld kosten. Geld is toch al de grootste spelbreker. Er is simpelweg niet genoeg aanwezig om voor die dingen te kiezen die je het liefst wilt. Ergens meer uitgeven betekent ergens anders besparen. Ik heb wel voor mezelf de beslissing genomen dat de basis van de motor zo moet worden zoals ik het wil. Je kunt besparen of concessies doen op onderdelen die later een keer vervangen kunnen worden, maar de basis moet goed zijn. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik komend voorjaar een motor zou hebben, maar steeds meer wijst erop dat dit niet zal gebeuren. Ik heb nu aangegeven wat de basisi van de motor moet worden. Het gooseneck frame, de springer vork, 16 inch 40 spaaks wielen met de Avon klassieke band en een open belt. Voor het blok zou ik het liefst een panhead willen, maar ook dit is duurder dan bijvoorbeeld een shovel. De keuze is nu gemaakt om voor een relatief klein bedrag aan het rijden te komen. Roger heeft me beloofd te bellen en een prijs te geven voor de keuzes die ik nu gemaakt heb. Als ik deze prijs krijg, dan kan ik beslissen of er dingen anders moeten, of dat ik misschien wel mooiere keuzes kan maken. Ik hoop dat het meevalt, jullie horen er nog van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten