woensdag 14 oktober 2009

De eerste stap is gezet

De eerste, maar o zo belangrijke,  stap is gezet. Al jaren ‘droom’ ik over een motor, maar het is er nog niet van gekomen. Omdat ik eigenlijk altijd het liefst een Harley wilde en daar geen geld voor had, is er een niet te onderschatten noodzaak voor motorrijden, ook bij ingeschoten. Het rijbewijs!! Zonder hoef je er eigenlijk niet aan te beginnen. Afgelopen zomer dan maar de beslissing genomen dat het moest gebeuren en vandaag is het dan zover. Vanmiddag in Geleen examen gedaan. Na het halen van de behendigheid en de theorie, ook dit examen in één keer gehaald. Makkelijk ging het niet, na twee bochten schoot me de clip van de helm los. ben maar gestopt om deze opnieuw te bevestigen. Deed me denken aan het examen van mijn vader, die ook vrij vroeg in zijn examen moest stoppen om zijn jas beter dicht te maken. Hij werd overigens op de snelweg ook nog aangehouden door de politie, maar dit werd mij gelukkig bespaard. Ik kwam voor mijn beleving veel rare situaties tegen op de weg. Zeker voor een maandagmiddag. Ben nog ergens moeten draaien, vanwege een te smalle straat met een vrachtwagen die ons tegemoet kwam. Maakt ook allemaal niet meer uit, ben blij dat ik van het lessen af ben. Met het behalen van dit papiertje kan dan ook de weg naar de motor echt ingezet worden. Je kunt natuurlijk wel van te voren al beginnen, maar ja, misschien haal je het wel niet en dan.... Ik hoef hier nu natuurlijk niet meer over na te denken. Aan het begin van dit blog was ik er nog van overtuigd dat die eerste onderdelen dan ook vanaf nu aangeschaft zouden worden, maar na het bezoek aan de man onder wiens leiding alles moet gebeuren, is de situatie veranderd. Het aanschaffen van onderdelen zal stap voor stap en goed overdacht moeten plaatsvinden. De afspraak is om een keer langs te gaan en de volgorde goed te bespreken. Hij heeft al eerder een motor gebouwd met een ‘gooseneck’ en hij heeft me laten weten dat deze motor deze week in zijn werkplaats aanwezig is voor onderhoud. Toeval of niet, zeg het maar. Ik zal gaan kijken en later mijn bevindingen delen. Misschien met foto’s, maar ik weet niet of de eigenaar dat goed vind. Eén ding is zeker, het is absoluut geen straf om de werkplaats nog eens te bezoeken. Zoals al eerder vermeld is het een soort van motorhemel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten