donderdag 8 oktober 2009

Soort van motorhemel


Je kunt je op internet nog zo goed voorbereiden, maar er gaat niks boven een bezoek aan een werkplaats, waar er echt aan motoren gewerkt word. Zeker de plaats waar ik laatst geweest ben. Op weg naar de nieuwe Tarantino film moest een vriend nog even onderdelen afgeven, bij een man die aan zijn motor sleutelt. Zo kwamen we in Urmond bij een man die voor zijn werk, motoren bouwt. Prachtige werkplaats (voorheen cafe), mooie motoren, vriendelijk ontvangst, tal van onderdelen en een eigenaar met heel veel verstand en ervaring in wat hij doet. Je krijgt hier meteen een goed gevoel. Hij was zelf bezig met een prachtig project met alleen maar onderdelen die hij had liggen. In de werkplaats stonden allerlei blokken, motoren en onderdelen die buitengewoon mooi waren. De eigenaar maakt geen reclame voor zijn werk en normaal kom je er niet zo snel. Ik heb geluk dat een vriend er terechtgekomen is. Hij heeft specifieke eisen voor zijn motor, waardoor hij door een andere bouwer doorverwezen is naar deze man.
Daar maar eens mijn project voorgelegd en buiten de twijfels (zie vorige post) wel veel vertrouwen gekregen in de mogelijkheden om ermee te beginnen. Ik hoop gedurende mijn bouw, gebruik te kunnen maken van de kennis van deze man. Afgesproken dat ik een keer langs zal gaan om van alles te bespreken en hij zal mij aangeven hoe je een start moet maken om een motor te bouwen. Hij adviseerde om niet teveel van te voren te kopen, dus dat doe ik maar niet. “Stap voor stap de juiste onderdelen aanschaffen en niet nu al een stuur bijvoorbeeld. Het is goed om te weten wat je wil, maar niet teveel aanschaffen wat straks niet past, of toch niet zo mooi blijkt te zijn”. Je krijgt weer een extra impuls na een bezoek aan deze werkplaats en het voelde alsof je in een soort motorhemel terecht bent gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten