zondag 1 november 2009

Geld (te kort)

Het heeft even geduurd voordat ik weer eens van me liet horen. De oorzaak hiervan is dat ik even heb moeten nadenken hoe ik eigenlijk verder ga met dit blog. Ik heb de neiging om te hard van stapel te lopen. Als ik iets in mijn hoofd heb gezet ben ik alleen daar nog mee bezig. In mijn laatste post zat ik te wachten op een prijsopgave van de man die mijn motor hopelijk gaat bouwen. Die prijs heeft me weer eens aan het denken gezet. Niet dat de prijs onredelijk is, maar het zit gewoon boven mijn budget. In eerste instantie ga ik dan op zoek naar mogelijkheden om dit toch voor elkaar te krijgen. Nog eens de financiële situatie bekijken, als ik dan dit... of als ik dan dat... Conclusie is eigenlijk dat ik dan teveel financiële risico’s wil gaan nemen. Niet dat ik deze conclusie zelf trek, maar mijn vriendin wijst me hier terecht op. Het is zeker niet zo dat ze mij dit niet gunt, maar ze moet mij gewoon temperen. Komt nog bij dat ik moet overwegen wat voor mijzelf belangrijker is. Wil ik komende zomer rijden of wil ik de komende jaren bezig zijn met mijn droommotor bouwen. Als ik voor het laatste ga dan ben ik zeker drie jaar bezig voor ik op een motor zit. Misschien moet ik zorgen dat ik iets koop waarmee ik gewoon kan rijden en waarbij de basis het mogelijk maakt om langzaam maar zeker te komen tot de motor die ik wil hebben. Ik heb de afgelopen dagen gereden op de motor van mijn moeder. Het weer in Nederland liet het toe om nog te gaan rijden. Dit gaf een geweldig gevoel en ik denk dat het beter is om te zorgen dat ik komend voorjaar zorg dat ik de weg op kan. Daar gaat het toch om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten