zondag 15 november 2009

Toch een softail


De door Custom Chrome ontworpen motor op basis van een "Chica style gooseneck frame". De softail versie.






Ik heb het al een keer gehad over de twijfels tussen hardtail en softail. Eigenlijk vind ik zowat alle motoren met een hardtail frame, mooier dan die met een softail frame. Toch heb ik nu de keuze laten vallen op de softail versie. De kosten blijven hetzelfde, dus dat maakt niet uit. De reden voor de softail versie is alleen gebaseerd op comfort. Ik wil er toch veel mee gaan rijden. Het is niet de bedoeling dat de motor straks alleen in het weekend gebruikt gaat worden. Zoals ik het nu zie, moet hij van april t/m oktober, mijn auto gaan vervangen. Ik wil hem toch dagelijks gaan gebruiken. Woon-werk verkeer en het bezoeken van evenementen moet vanaf deze zomer met de motor. Ook wil ik een plaats voor mijn vriendin. Als je ergens naar toe gaat moet dat met de motor kunnen, waardoor een comfortabele passagiersplaats toch prettig is. 

Ik hoop dat deze keuze niet betekent dat de motor ‘lelijk’ wordt. Natuurlijk is het een compromis, maar het is natuurlijk ook de bedoeling dat hij gebruikt wordt. Er zullen best mensen zijn die vinden dat die dingen ook op een hardtail kunnen, maar de meeste mensen die ik spreek zeggen toch dat het een stuk lastiger is om veel en verre afstanden te rijden op een hardtail frame. Nu komt voor mij gewoon de uitdaging om ervoor te zorgen dat de motor er met deze compromissen toch goed uit komt te zien. Hardtail look met een softail. Ergens klink ik nu als een oude lul. Misschien moet ik maar accepteren dat ook ik die kant op ga!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten